Daphne op school

Overzicht van de cito uitslagen tot groep 6 bij de Daltonschool

Rekenen:

Rekenen werd regelmatig terug getoetst om het werkniveau beter te bepalen

Rekenen werd regelmatig terug getoetst om het werkniveau beter te bepalen

 

 

DMT technische leesvaardigheid:

DMT (drie minuten toets) hiermee wordt de technische leesvaardigheid getoetst

DMT (drie minuten toets) hiermee wordt de technische leesvaardigheid getoetst

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Begrijpend lezen:

Begrijpend lezen. Een dalende lijn. Verloor Daphne haar motivatie? Daphne leest graag boeken.

Begrijpend lezen. Een dalende lijn. Verloor Daphne haar motivatie? Daphne leest graag boeken.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Technisch lezen Leestempo. Volgens de verwachting had ze B moeten scoren. Een stijle lijn naar beneden.

Technisch lezen Leestempo. Volgens de verwachting had ze B moeten scoren. Een steile lijn naar beneden.

 

In het verslag van de ambulant begeleidster/speciale leerkracht

Tijdens de besprekingen werd netjes genoteerd wat er besproken werd. Nadat ‘moeder’ had aangegeven dat er misschien onderzoek kon komen op de achterblijvende ontwikkeling op het rekenen, werd er RT ingezet. Later bleek dat dat echter om ondersteuning op spelling ging. Daphne leerde er werken met een spiekschrift. Het spiekschrift mocht ze niet gebruiken bij het toetsen omdat je daarvoor eerst een dyslexieverklaring nodig hebt. Het spiekschrift werd ook niet bij het oefenen in de klas gebruikt. Een schooljaar ging weer voorbij.

Verslag

Moeder vraagt zich af... Moeder vindt... Moeder ...

Moeder vraagt zich af…
Moeder vindt…
Moeder …

 

 

In het laatste jaar ‘basisonderwijs’ van het speciaal onderwijs
deed Daphne de NIO-toets.

Dus toch geen dyslexie, concludeerde de orthopedagoog van de school.

Dus toch geen dyslexie, concludeerde de orthopedagoog van de school.

Zomaar wat fragmenten uit het formulier voor de PCL. Ingevuld door de school (SO). Een heel negatief beeld. Dit is niet Daphne.

Zomaar wat fragmenten uit het formulier voor de PCL. Ingevuld door de school (SO). Een heel negatief beeld. Dit is niet Daphne.

Geef een reactie

Vul je gegevens in of klik op een icoon om in te loggen.

WordPress.com logo

Je reageert onder je WordPress.com account. Log uit / Bijwerken )

Twitter-afbeelding

Je reageert onder je Twitter account. Log uit / Bijwerken )

Facebook foto

Je reageert onder je Facebook account. Log uit / Bijwerken )

Google+ photo

Je reageert onder je Google+ account. Log uit / Bijwerken )

Verbinden met %s